Count the number of clicks


Author
Message
Alicia.Lec
Alicia.Lec
Associate Member (155 reputation)Associate Member (155 reputation)Associate Member (155 reputation)Associate Member (155 reputation)Associate Member (155 reputation)Associate Member (155 reputation)Associate Member (155 reputation)Associate Member (155 reputation)Associate Member (155 reputation)
Group: Forum Members
Posts: 12, Visits: 46
Hello,
I would like to know if it was possible to count the number of clicks that a person makes during a task?
If so, how can I program it?
Have a good day
Dave
Dave
Supreme Being (1M reputation)Supreme Being (1M reputation)Supreme Being (1M reputation)Supreme Being (1M reputation)Supreme Being (1M reputation)Supreme Being (1M reputation)Supreme Being (1M reputation)Supreme Being (1M reputation)Supreme Being (1M reputation)
Group: Administrators
Posts: 12K, Visits: 98K
Alicia.Lec - 7/7/2021
Hello,
I would like to know if it was possible to count the number of clicks that a person makes during a task?
If so, how can I program it?
Have a good day

You'll need to be more specific, please. The question is too vague. Describe the task. Describe which clicks you want to count and when.
Alicia.Lec
Alicia.Lec
Associate Member (155 reputation)Associate Member (155 reputation)Associate Member (155 reputation)Associate Member (155 reputation)Associate Member (155 reputation)Associate Member (155 reputation)Associate Member (155 reputation)Associate Member (155 reputation)Associate Member (155 reputation)
Group: Forum Members
Posts: 12, Visits: 46
[citation]
Dave - 7/7/2021
[citation]
Alicia.Lec - 7/7/2021
Bonjour,
je voudrais savoir s'il était possible de compter le nombre de clics qu'une personne fait lors d'une tâche ?
Si oui, comment puis-je le programmer ?
Passe une bonne journée
[/citation]

Vous devrez être plus précis, s'il vous plaît. La question est trop vague. Décrivez la tâche. Décrivez les clics que vous souhaitez comptabiliser et à quel moment.
[/citation]
Je voudrais compter le nombre de fois où la personne clique sur la souris pendant une tâche TMT. En effet la consigne du test est de maintenir appuyé sur le bouton de la souris sans relâcher, et si la personne relâche et reclique cela doit être compté comme une erreur, mais je ne trouve pas comment le programmer sur Inquisit.


Dave
Dave
Supreme Being (1M reputation)Supreme Being (1M reputation)Supreme Being (1M reputation)Supreme Being (1M reputation)Supreme Being (1M reputation)Supreme Being (1M reputation)Supreme Being (1M reputation)Supreme Being (1M reputation)Supreme Being (1M reputation)
Group: Administrators
Posts: 12K, Visits: 98K
Alicia.Lec - 7/8/2021
[citation]
Dave - 7/7/2021
[citation]
Alicia.Lec - 7/7/2021
Bonjour,
je voudrais savoir s'il était possible de compter le nombre de clics qu'une personne fait lors d'une tâche ?
Si oui, comment puis-je le programmer ?
Passe une bonne journée
[/citation]

Vous devrez être plus précis, s'il vous plaît. La question est trop vague. Décrivez la tâche. Décrivez les clics que vous souhaitez comptabiliser et à quel moment.
[/citation]
Je voudrais compter le nombre de fois où la personne clique sur la souris pendant une tâche TMT. En effet la consigne du test est de maintenir appuyé sur le bouton de la souris sans relâcher, et si la personne relâche et reclique cela doit être compté comme une erreur, mais je ne trouve pas comment le programmer sur Inquisit.


I do not believe this is possible. The library TMT does not require the mouse button to be held down in the first place, and I'm not sure which instructions you are referring to either -- I looked at a number of  other existing computerized implementations of the TMT, and none seem to have this requirement. (Traditionally, even in the paper-and-pencil version of the TMT, errors are not even counted, and if a subject lifts the pen, they are merely reminded to keep the pencil down on the paper.)

GO

Merge Selected

Merge into selected topic...



Merge into merge target...



Merge into a specific topic ID...




Reading This Topic

Explore
Messages
Mentions
Search