Millisecond Forums

Creating and arranging pages with text

https://forums.millisecond.com/Topic4594.aspx

By Nighthawk - 6/8/2010

Hello,


I have a problem due to lack of inquisit programming experience. I have an explicit survey part right after my IAT. Now I want to add some instruction pages here and there. What is the command to simply insert a page with some text?


For example I would like to add some explanation page before the likertEinstellung, and between the likertEinstellung and the likertVerhalten trials.


I tried with the preinstruction command but those could not be positioned in the block like I wanted. Also, I didnt know how to format the text on this page because it looked differently than the text within the iat blocks...


can you help me?


Thanks


***********************************************************
Explicit Part
************************************************************


<block explicit_block>
/ trials = [1-9=likertEinstellung; 10-18=likertVerhalten; 19=demographics]
</block>



<dropdown Geschlecht>
/ caption = "Geschlecht"
/ options = ("weiblich", "männlich")
</dropdown>

<textbox alter>
/ caption = "Alter"
/ mask = positiveinteger
/ range = (7, 99)
</textbox>

<radiobuttons Haushaltsgrösse>
/ caption = "Haushaltsgrösse"
/ options = ("1 Person", "2 Personen", "3 Personen", "4 Personen", "5 Personen", "mehr als 5 Personen")
</radiobuttons>

<radiobuttons Kinder>
/ caption = "Wie viel Kinder leben zur Zeit in Ihrem Haushalt?"
/ options = ("keine Kinder","1 Kind", "2 Kinder", "3 Kinder", "4 Kinder", "5 Kinder", "mehr als 5 Kinder")
</radiobuttons>


<surveypage demographics>
/ caption = "Abschlie'end bitte ich Sie noch um einige demographische Angaben"
/ fontstyle = ("Verdana", -16, true, false, false, false, 5, 0)
/ questions = [1=Geschlecht; 2=Alter; 3=Haushaltsgrösse; 4=Kinder]
</surveypage>



<text likerteinstellung>
/size = (700, 70)
/items = likertEinstellung
/position = (50, 50)
/txcolor = (50, 50, 50)
/halign = center
/ fontstyle = ("Verdana", -19, true, false, false, false, 5, 0)
/select = noreplace
</text>

<text likertverhalten>
/size = (700, 70)
/items = likertverhalten
/position = (50, 50)
/txcolor = (50, 50, 50)
/halign = center
/fontstyle = ("Verdana", -19, true, false, false, false, 5, 0)
/select = noreplace
</text>


<item likertEinstellung>
/1 = "Nachhaltige Produktion macht keinen wirklichen Unterschied für die Umwelt."
/2 = "Wenn ein Umweltlabel auf einer Verpackung ist, bin ich mir sicher, dass das Produkt auch nachhaltig produziert wurde."
/3 = "Das Gerede um Nachhaltigkeit ist eine Mode-Erscheinung; es steckt nicht viel dahinter."
/4 = "Ich bin gerne bereit, für nachhaltig produzierte Produkte mehr Geld auszugeben."
/5 = "Mit der Wahl nachhaltiger Produkte kann ich als Verbraucher den nachhaltigen Konsum ankurbeln und Unternehmen motivieren, sich nachhaltig zu engagieren"
/6 = "Es ist eine Schande, dass überhaupt noch Produkte verkauft werden, die nicht aus nachhaltiger Produktion stammen."
/7 = "Die Annahme, ich hätte als Verbraucher die Macht, mit meinen Konsum- und Lebensgewohnheiten das Warenangebot und damit den Markt nachhaltig zu beeinflussen,
finde ich schlichtweg übertrieben."
/8 = "Ich finde, Umweltlabel auf Produkten sind noch lange kein zutreffender Hinweis auf nachhaltige Produktion."
/9 = "Ich bin der Meinung, dass ich mit meinen Konsumentscheidungen dazu beitragen kann, dass Menschenrechte geachtet, Ressourcen geschont und das Klimageschützt wird."
</item>

<item likertVerhalten>
/10 = "In Zukunft werde ich es bewusst vermeiden, nachhaltige Produkte zu kaufen und dafür unnutz mehr Geld zu bezahlen."
/11 = "Bei meinem letzten Einkauf habe ich darauf geachtet, wenn möglich, ausschliesslich nachhaltige Produkte zu kaufen (etwa Produkte mit Umweltlabel)."
/12 = "Wenn ich an meine letzten Einkäufe denke, habe ich mich bei meiner Konsumentscheidung oft für die nachhaltigen Produkte entschieden, auch wenn diese teurer waren."
/13 = "Wenn ich mich zukünftig in einer Kaufsituation zwischen zwei Produkten entscheiden muss, werde ich ganz bewusst darauf achten, ob eines der Produkte
ein Umweltlabel (bspw. Fairtrade, Bio) trägt."
/14 = "Im nächsten Monat werde ich sehr wahrscheinlich auf in Reformhäusern Lebensmittel einkaufen"
/15 = "Ich diskutiere oft mit Freunden oder Familie über das Thema Nachhaltigkeit und vertrete dort meine Meinung."
/16 = "Ich vertrete meine Einstellung zum Thema Nachhaltigkeit öffentlich im Internet, wie bspw. auf social networks oder blogs (Twitter Facebook etc.)."
/17 = "Ich engagiere mich für nachhaltige Projekte, indem ich in Vereinen mitwirke oder solche Projekte mit Spenden unterstütze."
/18 = "Über Medienberichte informiere ich mich bewusst über die neusten Trends und Entwicklungen zum Thema Nachhaltigkeit."
</item>



<likert likertEinstellung>
/ anchors = [1="trifft überhaupt nicht zu"; 5="trifft voll und ganz zu"]
/ stimulusframes = [1 = likerteinstellung]
/ numpoints=5
/ fontstyle = ("Verdana", -15, true, false, false, false, 5, 0)
/ position= (50, 80)
/ anchorwidth=15%
</likert>



<likert likertVerhalten>
/ anchors = [1="trifft überhaupt nicht zu"; 5="trifft voll und ganz zu"]
/ stimulusframes = [1 = likertverhalten]
/ numpoints=5
/ fontstyle = ("Verdana", -15, true, false, false, false, 5, 0)
/ position= (50, 80)
/anchorwidth=15%
</likert>

By Dave - 6/8/2010

You need to creat an additional <trial> element (call it <trial instructions>) and <text> stimuli holding the instructions to be displayed by the instructions trial. Then just insert the trial at whatever point you need it to run with the '/ trials' attribute of your <block> element.


~Dave

By Nighthawk - 6/8/2010

The last sentence I fully understand.


But not the first one. Ok I have to create an additional <trial> element, looks like this


<trial instructions>

</trial>


 But where do I enter the text  for the instructions?


Do you mean like this?


<text>


/"Sampletext"


</text"


I dont know exactly what to do....


<block explicit_block>
/ trials = [1=instructions; 2-10=likertEinstellung; 11-19=likertVerhalten; 20=demographics]
</block>


By Dave - 6/8/2010

Oh, c'mon, try a little harder...:-) Seriously though, you might want to (re-)do the tutorials to get a better grip on the basic Inquisit stuff. Anyway...


<trial instructions>
/ stimulusframes = [1=myinstructions]
/ validresponse = (" ")
</trial>

<text myinstructions>
/ items = myinstructionitems
/ select = sequence
</text>

<item myinstructionitems>
/ 1 = "Instructions to be shown before LikertEinstellung go here."
/ 2 = "Instructions to be show before LikertVerhalten go here."
</item>

<block explicit_block>
/ trials = [1=instructions; 2-10=likertEinstellung; 11=instructions; 12-20=likertVerhalten; 21=demographics]
</block>


~Dave

By Nighthawk - 6/9/2010

You are probably right....I appreciate your help very much Thank  you...